Mocny i szybki – oto nowy silnik zaburtowy Yamaha F80
Jaki będzie Twój następny krok po opracowaniu i wyprodukowaniu rewolucyjnych, najbardziej zaawansowanych na świecie silników zaburtowych oraz wprowadzeniu na rynek najszerszej i najdoskonalszej oferty, która zapewnia czystą, płynną i ekonomiczną pracę 4-suwowego silnika zaburtowego, odpowiedniego do wszystkich zastosowań?
Jeśli pracujesz w firmie Yamaha, będziesz kontynuował pracę nad tą technologią w celu dalszego ulepszania i modernizowania swoich flagowych modeli.
Tak właśnie powstał wprowadzony ostatnio model F100, do którego teraz dołączył wyjątkowy silnik z tej samej rodziny — nowa generacja F80. Oba te silniki o ugruntowanej na całym świecie pozycji w klasie jednostek o średniej mocy i wyjątkowej wydajności, świetnie się sprawdzające podczas uprawiania sportów wodnych, wędkarstwa morskiego i rejsów wypoczynkowych, teraz zyskały jeszcze większą moc i jeszcze lepsze przyspieszenie.
Inżynierowi Yamahy przeprojektowali niektóre podzespoły F80, czyniąc go nie tylko bardziej kompaktowym, ale i lżejszym, przy zachowaniu legendarnej mocy i niezawodności, z których słyną silniki naszej marki. Efekt? Większa moc, wyższa prędkość i jeszcze bardziej imponujące przyspieszenie. Dzięki tym czynnikom F80 jest świetnym rozwiązaniem dla właścicieli starszych jednostek 2-suwowych, którzy chcą cieszyć się niezliczonymi zaletami najnowszej 4-suwowej technologii.
Model F80 nie tylko gwarantuje najwyższy poziom wydajności, ale również płynną i cichą pracę przy bardzo niskim poziomie hałasu oraz wibracji. Jest to szczególnie zauważalne przy niższych prędkościach roboczych, a osiągnięte dzięki zmienionej budowie układu wydechowego i gumowym mocowaniom silnika, zastosowaniu dodatkowego tłumika wlotowego i nowego zaczepu o długim rozstawie oraz zwiększeniu sztywności samego modułu silnika.
Pełna kompatybilność z oryginalnym cyfrowym systemem sieciowym Yamahy zapewnia imponujący wybór zaawansowanych funkcji sterowania i opcji, w tym dostępność szerokiego zakresu cyfrowych wskaźników i wyjątkowego systemu antykradzieżowego Y-COP.
Kolejną atrakcyjną cechą połączenia modelu F80 z cyfrowym systemem sieciowym jest dostępność systemu VTS (Variable Trolling Speed), który nie tylko zapewnia niższą od normalnej prędkość biegu jałowego, lecz umożliwia także sterowanie prędkością trollingu co 50 obr./min, co jest szczególnie przydatne podczas wędkowania.
Nowa obudowa górna, ze stylowymi motywami graficznymi i sprytnie zaprojektowanym kanałem dolotu powietrza wykorzystywanego do usuwania wody, dopełnia wizerunku naszego nowego, ekscytującego modelu F80. Naprawdę solidny wygląd i wykonanie tego silnika są tym, co dostrzegają i cenią właściciele Yamahy.
Silnik zaburtowy F80D właśnie pojawił się w polskich salonach Yamahy w cenie od 45 000 zł.
Podsumowanie specyfikacji — Yamaha F80
Nazwa modelu: F80D
Typ silnika: 4-suwowy • 4-cylindrowy • 16 zaworów • SOHC
Pojemność: 1832 cm3
Moc na wale: 58,8 kW (80 KM) przy 5500 obr./min
Pełny zakres przepustnicy (obr./min): 5000–6000 obr./min
Przełożenie skrzyni biegów: 2,15 (28/13)
Układ wtrysku paliwa: Elektroniczny układ wtrysku paliwa (EFI)
Układ zapłonowy: Mikrokomputer TCI
System smarowania: Mokra miska olejowa
Pojemność miski olejowej (l): 3,2
Układ wydechowy: Przez piastę śruby napędowej
Układ chłodzenia: Woda surowa (sterowanie termostatyczne)
Alternator: 12 V – 35 A z regulatorem napięcia/prostownikiem
Układ rozruchowy: Elektryczny
Sterowanie: Rumpel / Zdalne sterowanie
System regulacji kąta nachylenia: System Power Trim & Tilt
Napęd płyciznowy: Standard
Zalecana wysokość pawęży łodzi: L: 516 mm • X: 643 mm
Waga bez płynów ze śrubą (kg): 162 (L) • 166 (X)
Dostępne modele: ETL • ETX