Autoryzowany dealer Yamaha

Wiadomości Yamahy

14 października 2014

Nowe F8 i FT8 o jeszcze większym momencie obrotowym

Popularne, przenośne silniki zaburtowe Yamaha F8 i jego uciągowa wersja (High Thrust) FT8 w 2015 roku będą oferować jeszcze większy moment obrotowy. Te stylowe i łatwe w użyciu jednostki zostały wyposażone w nowe, kompaktowe obudowy, znane z silników Yamahy o większych mocach.

Zarówno konstrukcja wewnętrzna, jak i wygląd zewnętrzny F8 i FT8 2015 zostały opracowane całkowicie od nowa, z myślą o jeszcze większej wygodzie użytkowania.

Najważniejszą cechą nowych F8 i FT8 jest pojemność większa o 7,5% od dotychczasowej, dzięki której silniki te oferuje większy moment obrotowy i większy ciąg, przy zachowaniu słynnych dotychczasowych właściwości ekonomicznego zużycia paliwa, cichej pracy i niskiej masy.

Zaprojektowany od nowa, ergonomiczny uchwyt rumpla ma poręczną długość i zamontowaną z przodu, łatwo dostępną dźwignię zmiany biegów. 

Obsługa i przechowywanie nowych silników też będą łatwiejsze. Węższy, bardziej poręczny rumpel składa się mocniej, oszczędzając miejsce. Solidny uchwyt do transportu ułatwi przenoszenie jednostek, a dzięki nowym stopkom silniki będzie można przechowywać tylną częścią do dołu.

Dwucylindrowy, czterosuwowy silnik zaburtowy Yamaha to niezawodna, sprawdzona jednostka napędowa. Dzięki nowym właściwościom dodanym na 2015 rok obie wersje F8 i FT8 będą najlepszym wyborem na rynku.

Szczegółowa oferta dostępna u Autoryzowanych Dealerów Yamaha.



Specyfikacja techniczna:
Silnik                4-suwowy, 212 cm3, SOHC, 2-cylindrowy, rzędowy
Wydajność śruby napędowej        5,9 kW przy 5500 obr./min
Zakres obrotów przy otwartej przepustnicy    5000-6000 obr./min
Układ zasilania                Gaźnik
System smarowania            Mokra miska olejowa
Pojemność miski olejowej        0,8 litra
Pojemność zbiornika paliwa        12 litrów (oddzielny zbiornik)
System zapłonu            CDI mikroprocesor
Rozruch                F8: Ręczny (MH); FT8: Ręczny (MH), Elektryczny (E/EP)
Zapłon cewkowy/alternator        12 V-6 A z regulatorem napięcia (opcjonalnie dla specyfikacji MH)
Kontrolki przepustnicy/zmiany biegu    F8: Na uchwycie rumpla (MH), FT8: Na uchwycie rumpla (MH), Zdalne sterowanie (E/EP)
Sterowanie                F8: Drążek sterowy (MH), FT8: Drążek sterowy (MH), Zdalne sterowanie (E/EP)
Przełożenie i zmiana biegów        F8: 2.08 (27/13) • F-N-R • FT8: 2.92 (38/13)
Trym                    F8: Ręczny (MH), FT8: Ręczne (MH/E), Elektroniczny przechył (EP)
Masa bez płynów z aluminiową śrubą F8: MHS 40 kg, MHL 41 kg, FT8: MHL 43 kg, MHX 44 kg, EL 44 kg, EX 45 kg, EPL 49 kg
 
Właściwości:
- O 7,5% większa pojemność skutkuje większym momentem obrotowym i ciągiem
- Kompaktowa, elegancka obudowa z nowymi grafikami
- Ergonomiczna długość rumpla – dla komfortowego sterowania
- Nowy rumpel z efektywniejszym składaniem, zajmuje mniej miejsca podczas przechowywania
- Zamontowana z przodu, łatwo dostępna dźwignia zmiany biegów
- Duży, wygodny uchwyt ułatwia przenoszenie
- Wbudowane stopki służące do oparcia silnika podczas transportu – F8 może być transportowany i przechowywany na boku.