Autoryzowany dealer Yamaha

Wiadomości Yamahy

5 grudnia 2014

SILNIK ZABURTOWY F130A NOWEJ GENERACJI

Nowy silnik zaburtowy F130 będzie spełnieniem marzeń licznych aktywnych żeglarzy. Nie tylko amatorów przymierzających się do nabycia jachtu czy łodzi – lecz także i wielu takich, którzy chcieliby tchnąć nowe życie w posiadaną już jednostkę pływającą, wyposażając ją w prawdziwie nowoczesną i ekscytującą technologię.

Wypełniając „lukę mocy” między dwoma wprowadzonymi ostatnio, doskonałymi silnikami F115 i F150 – perfekcyjnie  pozycjonowany F130 jest najlepszą ilustracją sposobu, w jakim doskonalenie technologii 4-suwowej i zaawansowanej     elektroniki przez firmę Yamaha przekłada się na autentyczne korzyści dla użytkownika i środowiska naturalnego.

I tak, dzięki wiodącej w klasie trwałości i mocy, nowy silnik odznacza się tak kompaktową i lekką konstrukcją (w tym szeregiem  pionierskich rozwiązań z naszego chwalonego w świecie F115), że można go porównać niemal bezpośrednio z odpowiednikami dwusuwowymi. Jego niska masa i niewielkie rozmiary powodują ponadto, iż F130 może zastąpić starsze i większe jednostki o identycznej wydajności. Nie bez znaczenia jest również fakt, iż F130 rozwija wyraźnie wyższą moc niż wiele silników zaburtowych tej samej wielkości.

W nowym silniku Yamaha F130 zastosowanie znalazły, pochodzące z naszych najnowszych konstrukcji, awangardowe rozwiązania technologiczne i elementy wspomagające użytkownika. Jak na przykład:

• Opcja Digital Network System obejmująca m.in. pełną gamę instrumentów (wskaźników) wielofunkcyjnych
• Aktywowana jednym przyciskiem funkcja Variable Trolling RPM Speed Control, czyli sterowania prędkości obrotowej w odstępach 50 obr/min dla zakresu 600-1000 obr/min, przydatna dla trollowania,
• System Yamaha Customer Outboard Protection (Y-COP), podobny do rozwiązań samochodowych, immobiliser silnika sterowany przyciskiem na pilocie,
• Zmodyfikowana śruba aluminiowa Talon Series o skrzydłach specjalnej konstrukcji, wyposażona w tłumik drgań i hałasu, wpływający na wyciszenie i „wygładzenie” pracy całej jednostki.
• Yamaha F130 to silnik zaskakująco uniwersalny, o najkorzystniejszym w swej klasie stosunku mocy do masy własnej. Pojemność skokowa 1,8 litra, rzędowy układ czterech cylindrów, znaczna moc oddawana oraz innowacyjna inżynieria to powody, dla których F130 doskonale nadaje się do różnego rodzaju łodzi. Dzięki oszczędności zużycia paliwa oraz płynności pracy znajduje zastosowanie nie tylko w sportach wodnych czy jachtach motorowych lecz także pływających  jednostkach pomocniczych i użytkowych.
• Podstawowe informacje o nowym silniku zaburtowym Yamaha F130A
• Masa zaledwie 174 kg – to najkorzystniejszy w swej klasie stosunek mocy do masy
• Silnik czterocylindrowy, rzędowy 16-zaworowy DOHC (dwa wałki rozrządu w głowicy cylindrów), pojemność skokowa 1832 cm3
• Stylizacja najnowszej generacji, nowa osłona górna, estetyczny design
• Elektroniczny wielopunktowy wytrysk paliwa i sterownik elektroniczny (ECM)
• Bezpośredni wtrysk paliwa zapewnia doskonałe osiągi 
• Elektronicznie sterowana przepustnica i polerowany kolektor dolotowy
• Wyjątkowo oszczędne zużycie paliwa, niezawodność i obniżone koszty eksploatacji
• Łatwa w serwisowaniu konstrukcja z montowanym kołnierzowo kołem zamachowym i korytkową miską olejową
• Opcjonalny Digital Network System w połączeniu z nowoczesnymi wskaźnikami wielofunkcyjnymi
• Przydatna dla trollowania, zmienna prędkość obrotowa w odstępach 50 obr/min dla zakresu 600-1000 obr/min
• Markowy immobiliser Y-COP zapewniający ‘spokój ducha’ użytkownika
• Kompaktowy i lekki, 1-siłownikowy Yamaha Power Trim & Tilt
• Dostępny opcjonalnie ogranicznik kąta podnoszenia silnika
• Wydajny alternator 35 A – jeszcze większa moc dla rozruchu i napędu akcesoriów
• Nowa śruba aluminiowa Talon Series – redukcja drgań i hałasu – a więc ‘wygładzenie’ pracy całej jednostki napędowej
• Możliwość przepłukiwania układu chłodzenia bieżącą (słodką) wodą – wystarczy przyłączyć wąż (np. ogrodowy) i po chwili gotowe!

Nowy silnik zaburtowy F130A dostępny będzie w salonach Yamaha już od wiosny 2015 roku.

*) trollowanie: pochodzi od słowa ang. trolling, czyli wędkowania z batymetrycznym holowaniem przynęty za łodzią.