NIEZWYKŁY SILNIK ZABURTOWY YAMAHA F350 W NOWEJ ODSŁONIE
Od czasu prezentacji rynkowej F350 zawsze przewyższał oczekiwania klientów – i dziś nadal pozostaje dumnym liderem oferty 4-suwowych silników zaburtowych Yamahy. W celu uhonorowania nieprzerwanego ciągu sukcesów tego flagowego zaburtowca w gamie czterosuwów, Yamaha prezentuje dziś najnowszą generację F350, wyposażoną w nową obudowę z modnym zdobieniem, zaprojektowaną wyłącznie dla tego modelu.
Widoczna na obudowie litera „V” symbolizuje potężną konfigurację jednostki V8 o pojemności 5,3 l, zaś płaskie domknięcie nad literą ma podkreślać jedną z najłatwiej zauważalnych i najbardziej cenionych cech tego silnika: niezwykle płaski przebieg wykresu momentu obrotowego. Dla każdego użytkownika oznacza on natychmiastową, płynną i nieprzerwaną dostępność mocy w pełnym zakresie prędkości obrotowych, bez nagłych zmian siły napędowej, co tak często się przytrafia innym, mniej wyrafinowanym technicznie silnikom. M.in. z tego powodu F350 od pierwszej chwili swej obecności na rynku od nowa zdefiniował pojęcie mocy dla jednostki pływającej, zapewniając moment obrotowy i moc na poziomie, jaki nigdy przedtem nie był osiągalny w dużych łodziach pełnomorskich.
Co więcej, dzięki możliwości zastosowania w pełni zintegrowanego systemu sterowania łodzią Yamaha Helm Master®, silnik F350 może być instalowany podwójnie, a nawet potrójnie, zapewniając wyjątkowo łatwe manewrowanie dużą jednostką.
Dane techniczne Yamaha F350A
Silnik V8 o kącie rozwarcia 60° i pojemności 5330 cm3, wyposażony w technologie DOHC
Konstrukcja 4-suwowa, 4 zawory na cylinder (32V)
Zmienne fazy rozrządu VCT
Precyzyjna elektroniczna regulacja przepustnicy i przełączania biegów
Podwójny układ wydechowy In-Bank™ ze zintegrowanym kolektorem
Wielopunktowy wtrysk paliwa EFI (Electronic Fuel Injection)
Bezpośredni zespolony układ zapłonowy oraz izolowana pompa paliwa
Super wytrzymała obudowa przekładni
Odkuwane uchwyty silnika z nadwymiarowym mocowaniem
Zaawansowana ochrona antykorozyjna UCP-II
Yamaha Digital Network System
Elektroniczny zestaw cyfrowych wskaźników Yamaha
Regulacja prędkości obrotowej przy trollingu
System diagnostyczny Yamaha
Zaawansowany system osuszania obudowy
Odkuwane tłoki – anodyzowane i powierzchniowo utwardzane
Żłobione tuleje zewnętrzne cylindrów
Dostępny model ze śrubą przeciwbieżną
Śruba napędowa Saltwater Series XL z układem tłumienia wibracji podczas zmiany biegów (SDS)
System antykradzieżowy Yamaha Customer Outboard Protection (Y-COP)
Długość wału: X = 25 cali, U = 30 cali
Masa ze śrubą: F(L)350 AETX: 356 kg
Masa ze śrubą: F(L)350 AETU: 364 kg
Moc na śrubie: 350 KM
Szczegóły dostępne na stronie www.yamaha-motor.pl.